PRO Sliedrecht stelt vragen aan college over defecte lift Station Baanhoek

013 (Kopie)SLIEDRECHT – Naar aanleiding van berichten over de defecte lift bij het treinstation Sliedrecht Baanhoek heeft PRO Sliedrecht een aantal schriftelijke vragen gesteld aan het college.

De partij wil weten wat de huidige afspraken zijn over liftstoringen. ,,Kan het college aangeven of deze zijn nagekomen? Indien dit niet zo is dan zijn wij benieuwd naar uw acties hieromtrent”, aldus PRO Sliedrecht, die tevens verwijst naar een (aangenomen) motie die zij in 2009 heeft ingediend. In deze motie staat dat de toegankelijkheid van het station voor een ieder, maar vooral voor mindervaliden en reizigers met kinderwagens goed gewaarborgd dient te zijn. Het college werd opgedragen in de samenwerkingsovereenkomst over de MerwedeLingeLijn vast te leggen dat bij het uitvallen van de lift binnen een halfuur hulp wordt geboden aan reizigers die zich niet zelfstandig vanaf het perron naar beneden kunnen begeven. Ook diende te worden vastgelegd dat het reguliere onderhoud strikt wordt nageleefd.

De lift was sinds maandag buiten dienst. Vanmiddag werd de storing verholpen.

8 gedachten over “PRO Sliedrecht stelt vragen aan college over defecte lift Station Baanhoek”

  1. Slechte zaak dat deze lift stuk is!! Waarom moet dit zolang duren?? Erg fijn wanneer iemand slecht ter been is of met een kinderwagen of fiets met de trein wil. Het is schandalig!!!

  2. Wat schande is: Dat mijn vrouw met COPD niet bij Jumbo de trappen op kan komen richting Kerkbuurt. Daar moet eens wat aan gedaan worden!

    1. Erg verwarrend, zo kan je je als mindervalide bijvoorbeeld niet houden aan de Wmo in Sliedrecht. Ik denk dat een vertegenwoordiger van de gemeente die zich tot de railsbeheerder richt sterker staat dan Jan met de korte achternaam. Ik zou mijn vraag ook stellen aan de gemeente waar deze lift staat, denk ik.

    2. Hoezo moet men niet bij de gemeente zijn? College en raad zijn toch vertegenwoordigers van de inwoners, gekozen door de inwoners? Zij hebben toch afspraken gemaakt met Arriva/ProRail? Logisch toch dat zij dan een aanspreekpunt zijn.

    3. De gemeente moet hier druk op uitoefenen richting Arriva! De gemeente moet het voor haar burgers opnemen! Moet iedereen apart een klacht indienen of zo? Lekker efficient!

    4. In 2009 is er ruim 2,5.miljoen “Sliedrechts geld” geïnvesteerd in de verbinding en het station. De discussie in 2009 richtte zich op de gevolgen van een kapotte lift. Positief is het dat er pas 5 jaar later weer over gesproken wordt, de vraag is nu wel op welke wijze de motie is verwerkt in de afspraken. Niet ProRail, maar wijzelf staan hier aan het roer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *